Kifid

Klacht tegen een buitenlandse dienstverlener

Kifid is aangesloten bij FIN-NET, een internationaal samenwerkingsverband van financiële klachteninstituten. FIN-NET staat voor Financial Dispute Resolution Network. FIN-NET telt 56 leden uit 25 landen van de Europese Economische Ruimte (EER).

FIN-NET helpt u bij klachten over financiële dienstverleners in andere EER-landen. U kunt zo’n klacht indienen bij Kifid. Kifid neemt dan contact op met het klachteninstituut in het land van uw financiële dienstverlener, om uw klacht daar te laten behandelen. U kunt uw klacht indienen in de taal waarin u met uw buitenlandse financiële dienstverlener hebt gecorrespondeerd of in de taal waarin de overeenkomst is opgesteld. Stel bijvoorbeeld dat de briefwisseling met een Franse dienstverlener in het Engels is, maar de overeenkomst in het Frans, dan kunt u uw klacht in het Engels of in het Frans indienen.

De procedure van FIN-NET is bedoeld als een aanvullende service. U kunt er ook voor kiezen uw klacht zonder tussenkomst van Kifid direct in te dienen bij het klachteninstituut in het land van uw financiële dienstverlener.

Meer informatie over FIN-NET kunt u vinden op http://ec.europa.eu/internal_market/fin-net/index_en.htm.

 

 

Fin net

De juiste route voor uw klacht eerst IKP, dan pas Kifid
Heeft u een vergelijkbare zaak?
Is uw dienstverlener aangesloten?
a
f