Kifid

Klacht tegen een buitenlandse dienstverleners

Kifid is aangesloten bij FIN-NET, een internationaal samenwerkingsverband van financiële ombudsmannen. FIN-NET staat voor Financial Dispute Resolution Network. Zij telt 46 leden uit 21 landen van de Europese Economische Ruimte (EER).

FIN-NET helpt u klachten op te lossen bij financiële dienstverleners in de EER-landen. U kunt een klacht tegen een financieel dienstverlener in een van de landen die zijn aangesloten bij FIN-NET, indienen bij de Financiële Ombudsman van Kifid. Hij stelt zich dan in verbinding met zijn collega in het land van de dienstverlener in kwestie om uw klacht daar te laten behandelen. U kunt uw klacht indienen in de taal waarin u met de buitenlandse financiële dienstverlener hebt gecorrespondeerd of in de taal waarin overeenkomst is opgesteld. Stel bijvoorbeeld dat de briefwisseling met een Franse dienstverlener in het Engels is, maar de overeenkomst in het Frans, dan kunt u uw klacht in het Engels of in het Frans indienen.

Deze mogelijkheid is bedoeld als een aanvullende service. U kunt er ook voor kiezen uw klacht zonder tussenkomst van Kifid in te dienen bij de financiële ombudsman uit het land van de dienstverlener.

Meer informatie over FIN-NET kunt u vinden op http://ec.europa.eu/internal_market/fin-net/index_en.htm.

 

 

Fin net