Mijn Kifid
Mijn Kifid

Kifid maatregelen vanwege corona: vanaf 8 juni weer zittingen bij Kifid

De richtlijnen van de overheid vanwege het coronavirus bieden ruimte voor Kifid om vanaf maandag 8 juni weer zittingen te kunnen houden bij Kifid. Het is voor de continuïteit van Kifid van belang dat klachtzaken doorgang kunnen vinden.

 

Telefonische of videozitting
Wanneer een mondelinge behandeling in de vorm van een telefonische of videozitting mogelijk is, dan heeft dat nog steeds de voorkeur. Ook kan het zijn dat Kifid een klacht afhandelt op basis van de ontvangen documenten in het klachtdossier. In die afweging neemt Kifid zoveel als mogelijk de belangen van zowel consumenten als financiële dienstverleners mee.

 

Zitting bij Kifid
Vanaf 8 juni zullen nieuwe zittingen bij Kifid worden ingepland voor klachtzaken, die zich naar het oordeel van Kifid niet lenen voor een telefonische of videozitting. De zittingszaal en de ontvangstruimte bij Kifid zijn ingericht in lijn met de normen van de Rijksoverheid en het RIVM. Ook de hygiënemaatregelen, zoals die voor iedereen gelden, zijn van toepassing.

 

Overige dienstverlening
Kifid stelt alles in het werk om de dienstverlening zoveel als mogelijk voort te zetten. Voor vragen en informatie kunt u een e-mail sturen naar consumenten@kifid.nl. Telefonisch is Kifid vanaf 8 juni op werkdagen weer bereikbaar van 09.00 uur tot 17.00 uur via 070-333 8 999.

 

De aangepaste werkwijze vanwege het coronavirus kan gevolgen hebben voor de behandeltijd van klachten. Kifid vraagt hiervoor uw begrip.

 

Kifid houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van de Rijksoverheid, het RIVM en de GGD. Wanneer dit leidt tot nieuwe maatregelen wordt deze berichtgeving op de website aangepast.

Ook interessant

Heeft u een vraag?

070 - 333 8 999

Bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00

Mijn Kifid

Gemakkelijk de behandeling van uw klacht volgen
Contact