Welkom bij Kifid
maak uw keuze zodat wij u
beter van dienst kunnen zijn.
Wij zijn Kifid
Consumenten en kleinzakelijke ondernemers met een klacht over een financiële dienstverlener staan wij bij in het vinden van een oplossing.
Toegankelijk
Kifid is het deskundige en toegankelijke klachtenloket voor mensen met een klacht over een financieel product of dienst van de bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener.
Alternatief voor rechter
Kifid biedt mensen met een financiële klacht laagdrempelige en deskundige geschilbeslechting als alternatief voor de rechter.
Gelijk speelveld
Kifid creëert een gelijk speelveld voor consumenten, ondernemers en financiële dienstverleners en houdt rekening met het kennisverschil tussen consumenten en ondernemers en financiële dienstverleners.



Dit deden wij in 2019
Veelgestelde vragen
Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Ga dan naar de lijst veelgestelde vragen.
Meer vragen
Heeft u een vraag?
Heeft u vragen over Kifid of wat Kifid voor u kan doen? Heeft u hulp nodig bij het indienen van een klacht? Of vragen over een klacht in behandeling?
Eerdere uitspraken
Veel klachten lost Kifid op door bemiddeling. Lukt dat niet dan doet de Geschillencommissie uitspraak.
Consumenten, ondernemers, financiële dienstverleners, deskundigen en andere geïnteresseerden kunnen met eerdere uitspraken hun voordeel doen.
Wij helpen u graag bij het vinden van vergelijkbare uitspraken. U kunt zoeken naar uitspraken op trefwoord, uitspraaknummer of naam van de financiële dienstverlener.