Een financiële klacht? Kifid kan in veel gevallen helpen


Kifid neemt uw klacht serieus

U kunt in veel gevallen bij Kifid terecht als u een klacht heeft over een financieel product of financiële dienst, bijvoorbeeld een verzekering, hypotheek, betaaldienst of zakelijk krediet. Wij staan u bij in het vinden van een oplossing. Dat geldt ook voor klachten over uw kredietregistratie bij BKR of klachten over het gedrag van een incassodienstverlener.

Kifid voorziet in een toegankelijke, deskundige en onpartijdige geschilbeslechting, als alternatief voor een gang naar de rechter. Daarbij zorgen we voor een gelijk speelveld voor consumenten, kleinzakelijke ondernemers en financiële dienstverleners en houden rekening met het kennisverschil van de betrokken partijen.


Tips voor klachtbrief aan uw financiële dienstverlener

Voordat u een klacht voorlegt aan Kifid, moet u de klacht eerst schriftelijk hebben voorgelegd aan uw bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. Maakt voor het opstellen van een brief gebruik van onze voorbeeldbrief met aanwijzingen en tips.

Tips voor uw klachtbrief