Heeft u een klacht over Kifid?

De medewerkers van Kifid zetten zich in om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en uw klacht correct te behandelen. Bent u toch niet tevreden over onze dienstverlening of voelt u zich niet correct behandeld door een medewerker? Laat het ons weten. Wacht hier niet te lang mee, dan kunnen we goed nagaan wat er is gebeurd. Dien uw klacht in ieder geval binnen een jaar in.


Waarover kunt u een klacht indienen?

Enkele voorbeelden waarover u een klacht kunt indienen:

  • u vindt dat u niet correct te woord bent gestaan door een medewerker van Kifid
  • u bent ontevreden over de bereikbaarheid van Kifid of een medewerker
  • u moet te lang wachten op beantwoording van uw bericht of de afhandeling van uw klacht

Hierover kunt u geen klacht indienen

U kunt geen klacht indienen over de inhoud van een uitspraak van de Geschillencommissie of de Commissie van Beroep.
U kunt ook geen klacht indienen over een procedurele beslissing tijdens de behandeling van uw klacht.

Klacht indienen

Stuur ons een e-mail of schrijf een brief en laat ons weten waarover u klaagt en waarom. Zet hierin:

  • een duidelijk omschrijving van de klacht
  • wat er precies is gebeurd
  • wanneer het voorval plaatsvond
  • indien van toepassing: over wie u klaagt
  • het nummer van uw klachtdossier
  • uw naam, adres, e-mail en telefoonnummer

Uw e-mail stuurt u naar:  klachtover@kifid.nl
Of stuur uw brief naar: Kifid, t.a.v. de klachtbehandelaar, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.

Klachtregeling Kifid

Wij nemen uw klacht serieus. Soms is een klacht eenvoudig op te lossen met een telefoongesprek of een schriftelijke toelichting. Lukt dat niet, dan krijgt u binnen één maand een schriftelijke reactie op uw klacht over Kifid. Vraagt de behandeling van uw klacht over Kifid meer tijd, dan hoort u dat van ons.Voor een goede behandeling van uw klacht over Kifid hebben we richtlijnen opgesteld. Deze zijn te vinden in de Klachtregeling Kifid.

Klachtregeling Kifid