Medewerker intake
Plaatsingsdatum vacature: 16-7-2025
Reageren kan tot: 01-09-2025
Werkuren: 38 uur per week (32 uur in overleg)
Dienstverband: Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren.
Salarisindicatie: € 2763,- tot maximaal € 4106,- bruto per maand op basis van 38 uur per week.
Opleidingsniveau: HBO
Kifid (Klachteninstituut financiële dienstverlening) is het laagdrempelige en deskundige klachteninstituut waar consumenten en kleinzakelijke ondernemers terecht kunnen met klachten over financiële producten of diensten. Partijen kunnen door ons worden uitgenodigd voor een hoorzitting bij Kifid om een persoonlijke toelichting te geven. Kifid biedt alternatieve rechtspraak en lost geschillen op via bemiddeling of door een uitspraak van de geschillencommissie, na een hoorzitting. Wij zijn op zoek naar een administratieve kracht.
Ben jij analytisch ingesteld? Kun jij snel overzicht krijgen in veelheid van informatie en werk je secuur? Leer je snel en krijg je energie van een goede administratie? Dan nodigt Kifid je uit om onze afdeling Intake te komen versterken!
Wat je gaat doen
Als medewerker Intake bij Kifid ben je verantwoordelijk voor de eerste formele toets bij binnenkomst van nieuwe klachten. Je beoordeelt of de klacht behandelbaar is op grond van de behandelbaarheidscriteria uit de reglementen van Kifid. Hiervoor zal je een snelle en adequate beslissing over behandelbaarheid van een klacht moeten nemen. Je begeleidt consumenten en financiële dienstverleners bij het aanleveren van de benodigde informatie als deze nog niet compleet is om de klacht in behandeling te kunnen nemen. Daarnaast zal je al deze gegevens/informatie logisch moeten structureren. Je legt verbanden voor toetsing aan de reglementen, het opsporen van uitzonderingsgevallen en ontbrekende informatie.
Als medewerker Intake van Kifid ben je onderdeel van een klein team van ongeveer 5 a 6 collega’s waarin samenwerken centraal staat. Het Intake team is onderdeel van de afdeling Service & Informatie (S&I). Je draait deels mee in het rooster van S&I voor ondersteuning in het telefonisch beantwoorden van vragen van consumenten of financiële dienstverleners. Veel werkzaamheden vinden op ons kantoor plaats. Denk aan print- en scanwerkzaamheden. Vanwege deze rol zul je deels op kantoor en deels vanuit huis kunnen werken.
Jouw profiel
Je hebt ervaring met het efficiënt filteren en doorgronden van een veelheid van informatie uit verschillende soorten documenten of teksten, om te toetsen op vastgestelde criteria. Je bent klantgericht en vindt het leuk om een consument door middel van telefonisch contact te helpen zijn klacht in te dienen bij Kifid. Je bent in staat, na het analyseren van de beschikbare informatie, zelfstandig een beslissing te nemen over de behandelbaarheid van een klacht.
Kifid vraagt verder van je:
- Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in juridische of administratieve richting met relevante werkervaring;
- Communicatief vaardig zowel in spreken als schrijven;
- Klantgericht;
- Analytisch maar ook praktisch en samenwerkingsgericht.
Je werkomgeving
Werken bij Kifid is werken in het hart van de financiële dienstverlening. De cultuur is informeel en je komt te werken in een organisatie vol proactieve, ambitieuze en klantgerichte professionals, die graag met je samenwerken. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel gelachen met elkaar. In totaal zijn circa 80 medewerkers werkzaam bij Kifid, waarvan 45 juristen, die met elkaar zorgen dat jaarlijks ongeveer 3.200 klachten inhoudelijk kunnen worden behandeld. Het kantoor van Kifid is gevestigd in de Monarch, op max 10 minuten loopafstand van Den Haag CS.
Wat kun je van ons verwachten?
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren.
- Je wordt ingeschaald op basis van relevante werkervaring op een salaris van minimaal € 2763,- tot maximaal € 4106,- bruto per maand op basis van 38 uur per week.
- Een eindejaarsuitkering in de vorm van een 13e maand.
- 8% vakantiegeld over 13 maanden.
- 27 vakantiedagen (bovenwettelijke dagen kopen of verkopen is mogelijk).
- Thuiswerkmiddelenregeling en een tegemoetkoming in de internetkosten voor het thuiswerken.
- Deelname aan onze pensioenregeling.
- Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Interesse?
Stuur je CV en motivatie naar de afdeling HRM; Jacqueline Heijster, via email j.heijster@kifid.nl
Heb je nog inhoudelijke vragen? Neem dan contact op met Matthijs Fennis, manager juridische zaken bij Kifid via tel. 070-333 8 999.
Een pré-employment screening maakt standaard deel uit van de sollicitatieprocedure.
Klik hier voor onze Privacyverklaring sollicitanten - Kifid.