Mijn Kifid

Online klacht indienen

Om uw klacht online in te dienen gaat u naar Mijn Kifid. U maakt eerst uw persoonlijke account aan. Daarna meldt u uw klacht via het online klachtenformulier. Ook kunt u alle belangrijke bestanden uploaden. Vervolgens kunt u de behandeling van uw klacht eenvoudig volgen via Mijn Kifid. Bij iedere actie die Kifid onderneemt, krijgt u bericht.

Uit welke stappen bestaat het online indienen van een klacht?

Om uw klacht online in te dienen doorloopt u de volgende zes stappen:

  1. U geeft aan of u een klacht indient als consument of als vertegenwoordiger van een consument.
  2. U vult de gegevens in van uw financiële dienstverlener.
  3. U omschrijft de klacht, geeft een mogelijke oplossing en geeft aan of en hoeveel financiële schade u naar schatting heeft geleden.
  4. U beschrijft wat voor type klacht u heeft: bijvoorbeeld rond bankproducten, hypotheken, beleggingsproducten, schade- en levensverzekeringen, betaaldienstverlening of kredietregistratie (BKR). Ook kunt u hier de door Kifid gevraagde documenten uploaden.
  5. U accepteert de privacyverklaring.
  6. Voordat u de klacht definitief verstuurt, controleert u uw ingevoerde gegevens nog op juistheid. Na het versturen van de klacht kunt u deze niet meer aanpassen.

Klacht indienen per post

Wilt u uw klacht schriftelijk indienen, maak dan gebruik van het klachtformulier. U kunt het formulier downloaden, invullen en uw klacht per post opsturen. Stuur geen originele documenten mee, maar maak kopieën. Kifid stuurt uw documenten niet terug. Ook is het niet nodig om kopieën van uw legitimatiebewijs mee te sturen.

Klachtbehandeling

Kifid informeert u tijdens de behandeling van uw klacht automatisch over alles wat voor u van belang is. Zo krijgt u e-mails en digitale brieven van de secretaris-jurist die uw klacht behandelt.

Heeft u naar aanleiding hiervan nog vragen, kijkt u dan bij Veelgestelde vragen of u het antwoord kunt vinden.