
Kifid 15 jaar – lustrumbijeenkomst
Terugblik workshops & presentaties
Workshops
![]() Workshop A:
|
![]() Workshop B: 'Conflicten, uien en ijsschotsen'
|
|
Bekijk hier de presentatie van deze workshop.
In een klachtprocedure spelen argumenten een rol. Beide partijen krijgen gelegenheid om hun verhaal te doen en gebruiken daarbij argumenten. Moet de geschillencommissie oordelen en een uitspraak doen, dan is de onderbouwing van die uitspraak belangrijk. Ons onbewuste brein speelt een enorme rol in dagelijkse communicatie en samenwerking. Hoe effectief zijn argumenten om anderen te bereiken en te overtuigen? Of is er meer en anders nodig? Wat kan de financiële dienstverlening leren van de kracht van onzichtbare invloed? |
Bekijk hier de presentatie van deze workshop.
Patrick Slob is trainer conflictvaardigheid en mediator. Conflict heeft de neiging stap voor stap uit de hand te lopen. Laat dit proces op zijn beloop en het resultaat is knetterende tweespalt, met alle gevolgen van dien. Om te de-escaleren is de kunst op het niveau terecht te komen waar het er werkelijk toe doet, de laag waar de stagnatie plaatsvindt. In deze workshop proef je van wat praktische technieken die daarbij helpen. En je hoort wat uien en ijsschotsen daarmee van doen hebben. |
|
![]() Workshop C:
|
![]() Workshop D:
|
|
Bekijk hier de presentatie van deze workshop.
Sinds juli 2020 publiceert Kifid kennisdocumenten op de website. Kifid Kennis geeft geïnteresseerden inzicht in de manier waarop Kifid met klachten over een bepaald onderwerp omgaat. Denk aan registratie in een waarschuwingsregister, een schadeclaim die de verzekeraar niet vergoed, de in rekening gebracht boeterente, online oplichting… Met de Kifid Kennis Kwis maak je op speelse wijze kennis met wat je van Kifid kunt verwachten in regelmatig voorkomende klachten. |
Bekijk hier de presentatie van deze workshop en bekijk hier de bijbehorende uitspraak. Een gesprek inclusief rollenspel met Peggy Bracco Gartner en secretarissen van de geschillencommissie Kifid. De klachtpraktijk van Kifid is veranderd. De aanpak blijft juridisch waar het moet, pragmatisch waar het kan. Het kan betekenen dat de geschillencommissie partijen uitnodigt voor nadere vragen of een toelichting tijdens een mondelinge behandeling (een zitting) bij Kifid. Hoe gaat dat in zijn werk? Wat kun je daar verwachten? Aan de hand van een praktijkzaak ga je met de overige deelnemers zelf aan de slag. |
Heeft u een vraag?
Bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00
consumenten@kifid.nl consumenten@kifid.nl ondernemers@kifid.nl fd@kifid.nl
Stuur ons een e-mail
Gemakkelijk de behandeling van uw klacht volgen