Mijn Kifid
Mijn Kifid

Kifid maatregelen vanwege corona: tot en met 1 juni geen zittingen, schriftelijke procedures gaan door

In verband met door de overheid genomen maatregelen rondom het coronavirus zullen er bij Kifid tot en met maandag 1 juni 2020 geen zittingen plaatsvinden. De betrokken consumenten en financiële dienstverleners ontvangen hierover van Kifid bericht. Nieuwe zittingen worden pas weer gepland zodra duidelijk is dat zittingen weer mogelijk zijn.

 

Alternatief
Kifid gaat na of de zitting in de vorm van een teleconferentie alsnog kan doorgaan of dat we op een later moment de zitting opnieuw inplannen. Als dit  niet mogelijk is, zal Kifid de klacht eventueel afhandelen op basis van de ontvangen documenten in het klachtdossier. In die afweging neemt Kifid zoveel mogelijk de belangen van zowel consumenten als financiële dienstverleners mee.


Klachtprocedures
Kifid zet schriftelijke procedures in de behandeling van klachten gewoon voort. Mijn Kifid is voor consumenten en ondernemers gewoon bereikbaar. En datzelfde geldt voor het fd-portaal voor financiële dienstverleners. Ook de behandeling van klachten ‘per post’ gaat vooralsnog gewoon door. De aangepaste werkwijze vanwege het coronavirus kan gevolgen hebben voor de behandeltijd van klachten. Kifid vraagt hiervoor uw begrip.


Overige dienstverlening.
Kifid stelt alles in het werk om de dienstverlening zoveel als mogelijk voort te zetten. Voor vragen en informatie kunt u een e-mail sturen naar consumenten@kifid.nl. Telefonisch is Kifid op werkdagen bereikbaar van 09.00 uur tot 13.00 uur via 070-333 8 999.

Kifid houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van de rijksoverheid, het RIVM en de GGD. Wanneer dit leidt tot nieuwe maatregelen wordt de berichtgeving op de website aangepast.

Ook interessant

Heeft u een vraag?

070 - 333 8 999

Bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 13:00

Mijn Kifid

Gemakkelijk de behandeling van uw klacht volgen
Contact