Uit welke stappen bestaat het online indienen van een klacht?
Het indienen van uw klacht via Mijn Kifid bestaat uit vijf stappen:
- U geeft aan of u een klacht indient als consument of als vertegenwoordiger van een consument.
- U vult de gegevens in van uw financiële dienstverlener.
- U omschrijft de klacht, geeft een mogelijke oplossing en geeft aan of en hoeveel financiële schade u naar schatting heeft geleden.
- U beschrijft wat voor type klacht u heeft: bijvoorbeeld rond bankproducten, hypotheken, beleggingsproducten of schade- en levensverzekeringen. Ook kunt u hier de door Kifid gevraagde documenten uploaden.
- U accepteert de privacyverklaring.
Controleer uw gegevens nog een keer op juistheid, voordat u de klacht definitief verstuurt. Uw gegevens kunt u niet meer aanpassen na verzending van uw klacht.
Ook in deze categorie
17 april 2025
Jaarverslag 2024: Kifid ontving meer klachten, behandelde ruim 3.350 klachten en loste de helft hiervan op met bemiddeling
15 april 2025
Wil Jacobs versterkt Geschillencommissie Kifid