Uitzending KASSA zaterdag: klacht eerst aan Interbank voorleggen
Geplaatst op
28 februari 2017In de categorie
OrganisatieKifid ontvangt veel telefoontjes na de uitzending van het programma Kassa van afgelopen zaterdag. Onderwerp waren klachtzaken tegen Interbank over de wijze van berekening van de variabele rente.
Kifid kan geen klachten behandelen die klanten niet eerst aan de bank hebben voorgelegd. Deze procedure heet de IKP of de interne klachtenprocedure. Als bank en klant het niet eens worden wordt dit door Interbank schriftelijk bevestigd aan de klant. Daarna kan de klant een klacht indienen bij Kifid.
Ook in deze categorie
27 maart 2024
Deel beroepen beleggingsverzekeringen in fases opgepakt
16 februari 2024
Kifid blijft ook onder nieuwe pensioenwet geschilbeslechter voor klachten over pensioenverzekeringen
26 januari 2024
Kifid verwelkomt nieuw lid voor de Commissie van Beroep
25 januari 2024
Financiële dienstverleners blijven tevreden over Kifid