Uit welke stappen bestaat het online indienen van een klacht?
Het indienen van uw klacht via Mijn Kifid bestaat uit vijf stappen:
- U geeft aan of u een klacht indient als consument of als vertegenwoordiger van een consument.
- U vult de gegevens in van uw financiële dienstverlener.
- U omschrijft de klacht, geeft een mogelijke oplossing en geeft aan of en hoeveel financiële schade u naar schatting heeft geleden.
- U beschrijft wat voor type klacht u heeft: bijvoorbeeld rond bankproducten, hypotheken, beleggingsproducten of schade- en levensverzekeringen. Ook kunt u hier de door Kifid gevraagde documenten uploaden.
- U accepteert de privacyverklaring.
Controleer uw gegevens nog een keer op juistheid, voordat u de klacht definitief verstuurt. Uw gegevens kunt u niet meer aanpassen na verzending van uw klacht.
Ook in deze categorie
16 augustus 2024
Kifid verwelkomt twee nieuwe leden Geschillencommissie
19 juni 2024
Commissie van Beroep Kifid: ambtshalve toetsen aan consumentenrecht geldt niet voor alle informatieplichten